tisdag 28 augusti 2012

Att hitta på en bild

Jag tycker makrofotograferingen är allra roligaste och vill nu utvecklas vidare där.Till min hjälp har jag köpt mig en ringblixt




Det var inte helt enkelt att plåta med blixt när man är helt ovan. Hur ska jag ställa in kameran?!


Det är givetvis insekter och blommor jag gillar men vill nu hitta på något annat och då är det strukturer jag är inne på. Det ska inte likna något alls, är tanken.


Här är ett litet försök



Här är ett blad som man kan laborera med. 



Sen plåtar jag liksom "trassel" som jag tänker mig som en bakrund eller del av en bild.








Nu är jag mer inne på fotomontering och skapa en bild av flera bilder som växer fram i bildhanteringsprocessen. Så nu ska jag börja använda photoshop till mer än bara framkalla bilderna. Dags att lära sig frilägga :)

Dessa bilder är bara en test och lär hamna i papperskorgen. 


Jag har haft idén i skallen under en längre tid. 2013 när vi var i Norge, då fotograferade jag rakt in i en bergvägg som bestod av växtlighet och små "vattenfall". Läs här Jag har kvar alla Norgebilder i RAW-format, så nu ligger de bara och väntar att få bli en del av en bild. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar